Fredag 26. april svarte stortings-repre-sentant og leder av Oslo Høyre, Nikolai Astrup, meg i DN. Han hevdet at jeg tok feil, og at ny E-18 bare skal få seks felt inn til Oslo vestfra, hvorav to til kollektivfelt. Se bilde av Astrups artikkel nederst. Men dette er jo feil, for den gamle E-18 skal beholdes slik at den nye E-18-vestkorridoren fra Asker til Oslo skal få i alt ti felt, til en pris til minst 30 milliarder. Derfor måtte jeg korrigere ham med dagens innlegg:
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEg-dNedsFyjh5afPsuYPlDv8FxzVh8vismo-HM21KXNMQsiJtKnneRjbX_tuY40_nfnVcjrKckWjty3s1EMSqrFR99hTuHXQsVB-dHdf1y-YH3n0jhr0STiDLF_1yamKY_g8Y7qaKRnMiY/s200/Bilde+1.jpg)
Prosjektet er sløsing: Vi trenger ikke bruke minst 30
milliarder kr for å gi bedre tilrettelegging for næringstransport, busstrafikk
og sykling.
Utvidet E-18-vestkorridor er et gigantisk lokalt
bilprosjekt, framstilt som et nasjonalt miljøprosjekt. Utvidelsen er i strid
med både klimaforliket og interessene til innbyggerne i Oslo.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar
Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.